Sunday, March 14, 2010

cerita ini panjang..tp x de tajuk!

kali ini...mmg benda yg ingin aku cerita adalah cerita dari hati
hati yang kadang2 aku sendiri pun x paham...
padahal..ini hati aku...tp aku rase kosong...
kosong sgt...ntah kenapa....aku rase...
aku lg bahagia dgn hidup aku yang 7 tahun dulu
dulu...
aku yang hidup hanya untuk diri dan fmly

dulu...
aku x perlu fikir sape2 melainkan diri dan famly..

dulu...
apa yang aku buat smua untuk diri dan famly aje...

dulu...
aku antara pelajar terbaik....every year aku naik pentas

amik anugerah..mak abah dtg skolah dgn kebanggaan....

tp sekarang????
sejak aku mula mengenali seorang insan bernama lelaki...
aku dah jadi lain...
sekarang...
aku lg banyak fikir hal dia berbanding diri n famly...

sekarang....
yang kerap aku contact adalah dia berbanding famly...

sekarang....
kenapa aku rase dia lg penting untuk aku berbanding famly..

sekarang...
study aku ntah kemana... apa yg aku belajar pon aku x tau....

tiada kebanggaan tuk aku beri kpd mak dan abah lg....

adakah silap aku kerna megenali seorang lelaki????
detik mula perkenalan aku rase indah sekali...
kerna pertama kali hati ini disentuh oleh seorang lelaki....
smuanya indah...tp syg... smua tu x lame...
adakah sbb aku bukan ciri perempuan yang dia nak???
adakah kerna aku bertudung?
adakah kerna aku terlalu menjaga kehormatan diri ini???
ya...aku tau..dia iginkan seperti couple yang lain..
berpegangan tgn..
berpelukan...dan selebihnya..
tp itu bukan cara aku.... BUKAN CARA AKU!
yang aku tau aku dipihak yang betul....
lantas... kau menduakan aku....
kau lebih memilih dia yang boleh memenuhi smua kehendak kau...
bila aku tahu kebenaran..aku tinggalkan kau...
tp kenapa kau perlu sakit???
adakah kau sakit sbb ingin minta simpati aku???
kau nk aku kembali??? yee...mmg itu yang kau nak....
tp maaf.... saat itu aku dh tawar hati untuk kau...

sejak tu... study aku kian merosot...
sampai aku sakit...terlantar kat hospital...
aku menderita....aku dah merisaukan famly aku..
smua gara2 kau...dan gara2 kau juga la....
aku terpaksa extand study aku selama setahun...

dalam tempoh itu..semangat aku kembali pulih...
aku mula kembali study seperti biasa....
dlm pada itu...tuhan temukan lg aku dgn insan yang bergelar lelaki...
aku pernah mengenali dia seketika dulu...
tp dulu...dia x mengenali aku..hanya aku yang mengenali dia...
kini...dia pula yang ingin mengenali aku....
pada mulanya...aku anggap itu perkenalan biasa...
cuma kawan2...tp lame2 kami semakin intim walau x pernah berjumpa

aku cerita smua apa yg jadi pada diri aku....
dia amat memahami...selalu menasihati aku...
kdg2 aku lbih anggap dia sebagai abg...
detik pertemuan kami yang pertama biasa jer...
kalau org lain malu2..tp pd aku x...
sbb..aku x de perasaan pun pada dia...
tp...lama kelamaan...hati aku seperti dibuai2 lg...
dibuai dgn layanan yang terlalu istimewa dr dia...
lastly...aku accept dia jd bf aku...
arghhh....aku igt pilihan aku tepat...
tp...kali ini mmg aku telah diperbodohkan sebodohnya...
aku dh tersalah pilih..pilih punya pilih...
terpilih playboy...arghh...
patut la kau terlalu pandai melayan perempuan...
so, hubungan tu cuma bertahan setahun jer...

alahai..mmg nasib aku ke selalu kne main ngan lelaki?????

lps tu..sekali lg pintu hati ini diketuk oleh seseorang...
dia mmg seorang lelaki dan anak yang baik...
kuat iman...berjaya dlm study...pandai cr duit sendiri..
dia x suka susahkan famly...serba serbi sempurna dimata aku...
tp..kali ini...aku x nk cepat melatah...
ntah kenapa..hati aku mmg x terbuka untuk terima dia lebih dr seorang kwn...
sebenarnya aku takut dgn diri sendiri..
aku takut, aku x cukup sempurna untuk dia...
biarlah dia mencari perempuan yang setanding dgn dia...
so...hubungan kami tnggal menjadi sahabat sehingga sekarang....
walau dulu dia pernah ckp akan tnggu aku tuk terima dia sbgai kekasih...
tp kini...aku bahagia lihat dia sudah temui wanita yang mmg layak untuk dia...

arghhh..apa yang ada dlm hati aku ni????
yang pasti..aku pun x pasti apa yang aku nk...
mungkin..hati ini masih lagi milik seseorang....
lelaki yang pertama berjaya menakluki hati ini...
tp..kau telah melukai hati aku sedalamnyaa...
parutnya masih merah lg.....
kenapa perlu aku menyayangi kau lg...
ye...dgn itu... kau berjaya takluki hati aku sekali lg....
kali ini kau hadir dlm keadaan yang berbeza...
berbeza dgn diri kau yang dahulu...
kini kau semakin matang....
kini kau semakin menghargai aku...
kini kau cuba untuk memahami aku...
kini kau tahu yang kau inginkan hanya aku....

tp...kenapa kau berubah menjadi seorang pengongkong????
kdg2 aku x paham..kenapa aku nk pegi kuliah pun kau tegah?
kenapa aku nk pegi keluar mkn dgn housemate aku kau tegah?
kenapa aku nk pegi kenduri ngan famly aku pon kau tegah???
kenapa kau x mempercayai aku?
kenapa pada engkau kata2 aku smua dusta???
kau sape nk larang aku wat smua tu???
kau hanya bergelar seorang kekasih..bukan suami...

arghh..bodohkah aku terima kau kembali????
kenapa kau terlalu mengongkong?????
adakah sbb ko takut aku seperti perempuan2 yang ko penah kenal???
perempuan2 yang dulu menduakan engkau?
perempuan2 yang dulu mendustai hubungan korang???
arghhh....jgn kau samakan aku dgn perempuan2 itu!!!!!!

hari ini...aku masih tidak pasti...
adakah aku betul dgn memilih kau kembali??
aku harap..aku betul...
kerna...engkau telah berubah...
x salah tuk aku beri kau peluang kedua....
kerna ku tahu....semua yang berlaku mesti bersebab...
dan sebab2 itu hanya Allah yang tahu....



to be continue...








No comments: