Friday, October 28, 2011

7buah novel pilihan Global Station Sdn Bhd bakal diadaptasi ke drama!








Penerbit Global Station Sdn Bhd ni adalah Datin Zaiton Mohd Jiwa ( kakak datuk k) yang buat cite spaQ tu.... aku rasa perancangan untuk mengadaptasi 7 novel yang terpilih ni sbb ikut trend semasa. yela... aku tgk skg ni mana2 cite yg dr novel semua laku habis... lagi pun karya-karya penulisan sastera Melayu ni not bad per....


Dalam info yg aku tau, kesemua 7 novel itu, enam daripadanya akan diadaptasi kepada telemovie manakala yang satu lagi iaitu Adam Dan Hawa akan diadaptasi kepada drama bersiri. yang pasti dlm drama nnt x kan la 100 peratus cerita ikut dalam novel ini, tapi isi atau cerita asalnya sama la.


Mana2 scene yang tak patut paparkan tu dorang akan cut sbb yg aku tau novel2 ni banyak scene berahi..., atas katil, celah toilet, celah pokok pon jadi..hahahha.. tp mana yang perlu sebagai sokongan jalan cerita kompem la akan dikekalkan.

info yg aku baca, dorang dh pilih penulis skrip yang sesuai. Antaranya ialah Rozie Rashid dan Zaleha Hassan untuk menterjemahkan semula naskhah novel itu kepada skrip drama.

gile x sabar aku nk tnggu semua cite ni ditayangkan... harap2 pemilihan pelakon pun dititikberatkan.. sbb kalau cite best tp pelakon ntah ape2 aku rasa x menjadi jugak.. kannn...

oh ye... lupa lak nk habaq mai... kesemua cerita ni akan ditayangkan di saluran Astro Warna dan Astro Citra.. hamboi..astro pandai amik kesempatan kan... mentang2 saluran ni pakej berbayar.. so, lepas ni gamaknya ramai la yg melanggan pakej mustika.. kat umah aku mmg sejak azali dh ada pakej ni..so, x de nk risau ah...


ape2 pun kita tnggu je la projek ni menjadi ke x...



No comments: